COVID-19 wpłynął na życie wszystkich, a jego skutki dotknęły miliony dzieci na całym świecie. 77% najmłodszych mieszka w krajach, w których wprowadzono różne formy ograniczenia w przemieszczaniu się z powodu pandemii. ICT Poland, właściciel marki FOXY, jako firma odpowiedzialna społecznie, zdecydowała się wesprzeć UNICEF Polska w działaniach na rzecz dzieci. Firma pomaga nie tylko lokalnie, ale dzięki akcji „Foxy wspiera UNICEF w walce z koronawirusem”, wesprze globalne działania na rzecz najbardziej poszkodowanych dzieci i ich rodzin.
Od 2000 roku we Włoszech, a od 2009 roku w Polsce, Foxy wspiera UNICEF w niesieniu pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom. Do tej pory Foxy wspierała cykliczną akcję edukacyjną „Wszystkie Kolory Świata”. Celem akcji jest zwiększenie świadomości uczniów w Polsce na temat sytuacji w różnych regionach świata, zapoznanie z działalnością UNICEF i zebranie środków na ratowanie życia dzieci w najuboższych krajach. W związku z obecną sytuacją i pandemią COVID-19, Foxy deklaruje UNICEF swoje wsparcie finansowe na rzecz walki z koronawirusem, aby zapewnić każdemu dziecku możliwość przeżycia i rozwoju, nauki oraz życia w bezpiecznym i czystym otoczeniu.
„Współpracujemy z UNICEF w Polsce od ponad 10 lat. Teraz w tym trudnym czasie, też postanowiliśmy być razem w walce z koronawirusem, przekazując na ten cel 250.000 złotych” – mówi Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu ICT Poland.
Niestety nadal są kraje, w których brakuje nawet najbardziej podstawowych narzędzi walki z wirusem, takich jak czysta woda i mydło. Zaledwie 3 na 5 osób na całym świecie ma możliwość mycia rąk mydłem. 40% ludności, czyli ok. 3 miliardów ludzi, nie ma dostępu do środków sanitarnych, z czego 75% mieszka w krajach najsłabiej rozwiniętych. Foxy wspiera UNICEF, aby organizacja nadal mogła nieść kompleksową pomoc: zapewniając środki higieniczne oraz czystą wodę, opiekę medyczną, sprzęt medyczny i ochronny. UNICEF robi wszystko, aby zatrzymać COVID-19 oraz zminimalizować skutki pandemii dla dzieci i ich rodzin.
Jako społecznie odpowiedzialna i zrównoważona firma, Foxy chce zwiększyć świadomość na temat obecnej sytuacji dzieci na świecie. Foxy zachęca inne firmy oraz swoich konsumentów aby dołączyli do akcji „Foxy wspiera UNICEF w walce z koronawirusem” poprzez stronę unicef.pl. Środki, przekazane w ramach akcji przez Foxy, pomogą UNICEF walczyć z koronawirusem i nieść pomoc tam, gdzie jest najbardziej potrzebna.
Pandemia wywołała wiele negatywnych skutków. W krajach rozwijających się, walka z koronawirusem nadwyrężyła systemy opieki medycznej już i tak osłabione występującym kryzysem humanitarnym. Brak sprzętu ochronnego sprawia, że pracownicy medyczni w trakcie pandemii są dodatkowo zagrożeni zakażeniem, co wpływa negatywnie na możliwość dalszego ratowania życia dzieci i ich rodzin. COVID-19 ma bezpośredni wpływ na dzieci: ich bezpieczeństwo, samopoczucie, przyszłość. Foxy wspiera UNICEF w walce z koronawirusem, aby dzieci były zdrowe, bezpieczne i mogły w pełni rozwinąć swój potencjał.