Sieć supermarketów spożywczych Intermarché podjęła decyzję o stopniowym wycofywaniu z obrotu jajek kategorii 3, czyli pochodzących od kur z chowu klatkowego. W 2025 r. sieć sprzedawać będzie już tylko jaja pochodzące z chowów alternatywnych (kategorie 0, 1 i 2). Jest to odpowiedź Intermarché na oczekiwania klientów oraz wyraz troski firmy o dobrostan zwierząt.
W 2025 r. wszystkie oferowane w Intermarché jaja (marki własne: Top Budget, Paturages, Z Naszej Zagrody, Ulubione i marki krajowe) będą pochodziły z chowów alternatywnych.
Podejmowane przez Intermarché działania realizowane są w porozumieniu z sektorem produkcji jaj, w którym zachodzą obecnie liczne zamiany. Ogłoszona przez sieć strategia, będzie wdrażana stopniowo i jest odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów. Jednocześnie, sieci Intermarché zależy, aby wprowadzane etapami zmiany, pozwoliły zachować ciągłości funkcjonowania powiązanych sektorów.
- Chcielibyśmy umożliwić naszym klientom dostęp do jak najlepszej jakości produktów spożywczych, pozwalając jednocześnie branży rolnej dostosować swoje działania do nowych wyzwań. Niezmiernie ważna jest dla nas także poprawa dobrostanu zwierząt, do której przyczynią się również nasze działania – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Ustanowienie kilkuletniego okresu implementacji nowych zasad pozwoli hodowcom dostosować się do nowych wymogów i rozwijać alternatywne metody chowu do 2025 r.
Ponadto plan wycofania ze sprzedaży jajek kategorii 3, został opracowany w oparciu o analizę zobowiązań umownych Intermarché względem różnych zakładów pakowania. Jego stopniowa realizacja ma umożliwić wszystkim zainteresowanym stronom zaplanowanie odpowiednich działań, zarówno w perspektywie krótko, jak i długoterminowej.